EcoRealin ja Milewayn yhteistyö laajenee

EcoReal tukee Milewayta, Euroopan johtavaa last mile- logistiikkakiinteistöyritystä, uusissa energiaremonteissa, joita vuodelle 2022 on sovittu yksitoista. Kohteista yhdeksän on pääkaupunkiseudulla ja loput kaksi sijaitsevat Tampereella. Vastuullisena kiinteistön omistajana Mileway tavoittelee hankkeilla energiankulutuksen pienentymistä sekä pienempiä hiilidioksidipäästöjä.

Milewayn ja EcoRealin yhteistyö alkoi jo vuoden 2021 puolella, jolloin lähdettiin kartoittamaan Milewayn kohteiden energiatehokkuuspotentiaalia. Ensimmäinen energiaremonttisopimus solmittiin vuonna 2021 ja projekti saatiin päätökseen vuonna 2022. Vuoden 2021 aikana solmittiin yhteensä neljä uutta sopimusta. Milewayn kohteet ovat olleet viime vuodesta jo EcoRealin energiamanageerauksessa.

Nyt alkavissa energiaremonteissa tullaan uusimaan rakennusautomaatioita sekä modernisoimaan ilmanvaihtoa. Lisäksi uusitaan ja modernisoidaan kohteiden valaistuksia. Toimenpiteiden myötä saadaan aikaan huomattavia kustannus- ja päästövähennyksiä. Kiinteistöteknisten laitteiden turha käynti saadaan minimoitua, laitteiden käyttöikä pitenee ja toimintavarmuus paranee.

“Haluamme vastuullisena kiinteistönomistajana kehittää sekä parantaa kiinteistöportfoliomme energiatehokkuutta ja ylläpitää korkealaatuisia kiinteistöjä asiakkaillemme. Toimenpiteillä saavutamme huomattavia ilmastovaikutuksia, jotka korreloivat suoraan yrityksemme arvoihin.  Vaikutus tukee myös asiakkaidemme ympäristötavoitteita. Olemme olleet tyytyväisiä EcoRealilta saamaamme palveluun ja nyt laajennamme yhteistyötämme projektien merkeissä”, kertoo Milewayn Regional Manager Timo Simolin.

“On aina hienoa olla mukana kehittämässä asiakkaidemme kiinteistökantaa hiilineutraalimmaksi. Laaja yhteistyö tuo monia etuja asiakkaille. Pystymme todentamaan saavutettuja tuloksia erittäin tehokkaasti, kun kohteiden energiamanageeraus on hoidossamme” , kertoo EcoRealin toimitusjohtaja Janne Rytkönen.

EcoReal lyhyesti

EcoReal Oy on vuonna 2016 perustettu kiinteistö- ja rakennusalan kasvava asiantuntijayritys. Ydintavoitteemme on vähentää ilmastopäästöjä, tehdä asiakkaidemme kiinteistöistä hiilineutraaleja sekä varmistaa ihmisten terveelliset ja turvalliset olosuhteet. Liikevaihtomme on 9,5 milj. euroa ja meitä on yhteensä yli 40 osaavaa ammattilaista Helsingissä, Turussa ja Tampereella.

Lisätietoja antaa:

Francesca Tuckett, Head of Communications, Mileway