EU-taksonomia osaksi EcoRealin palveluvalikoimaa

EU-taksonomia tuli osittain voimaan vuoden 2022 alusta. Asetuksen mukaisesti taksonomian piiriin kuuluvien on raportoitava taksonomianmukaisesta toiminnastaan kuluvan vuoden aikana. Hiostaako? Ei hätää, me EcoRealilla voimme auttaa yritystänne selviytymään EU-taksonomian kiemuroista.

Mitä EU-taksonomia tarkoittaa?

Taksonomialla pyritään edistämään Euroopan tavoitetta olla hiilineutraali vuoteen 2050 mennessä. Näin ollen niiden yritysten, jotka kuuluvat taksonomian luokittelujärjestelmän piiriin tulee raportoida toimintojensa kestävyydestä taksonomian mukaisesti. Raportoidessaan taksonomianmukaisuudestaan yritykset voivat saada kestävää rahoitusta. Jatkossa EU-taksonomia toimii siis perusteena sille, millaisia sijoituksia voi kutsua kestäviksi. Huomionarvoista on, että myös yritykset, jotka eivät ole raportointivelvollisia voivat raportoida toimintansa kestävyydestä taksonomiassa määritellyin kriteerein.

Miten EcoReal voi auttaa?

EcoReal tarjoaa sekä taksonomiakelpoisuuteen ja -mukaisuuteen liittyviä palveluita että aiheeseen liittyvää konsultointia ja koulutusta. Voitte valita valmiista palvelukokonaisuuksistamme tai voimme räätälöidä juuri teidän tarpeisiinne sopivan paketin.

Autamme teitä kaikissa EU-taksonomiaan liittyvissä asioissa:

• Tarkastelu: selvitämme yrityksenne taksonomiakelpoisuuden eli sen, ovatko toimintonne taksonomian kriteereiden piirissä ja minkälaisia kriteereitä toimintanne täytyy täyttää
  • Arviointi: selvitämme yrityksenne taksonomianmukaisuuden eli yrityksenne EU-taksonomian nykytilan sekä raportoimme siitä vaatimusten mukaisesti
  • Konsultointi: autamme teitä kaikissa EU-taksonomiaan liittyvissä kysymyksissä, kuten suunnittelun ohjauksessa EU-taksonomian kriteereiden ja vaatimusten täyttämiseksi
  • Koulutus: räätälöity koulutuskokonaisuus yrityksille, jotka pohtivat taksonomian vaikutuksia toiminnalleen, mutta eivät tiedä miten edetä

EU-taksonomia vaikuttaa eri tavalla eri yrityksiin. Tiedätkö, miten se vaikuttaa juuri teihin? Ota yhteyttä, niin otetaan yhdessä selvää taksonomian viidakosta!

Lotta Kauppinen

vastuullisuuspäällikkö