Teknisen manageerauksen vuosi 2022

EcoRealin jatkuville palveluille vuosi 2022 on ollut historiallinen, kun teknisen manageerauksen sekä energiamanageerauksen palvelut ovat kasvaneet hyvää vauhtia. Tällä hetkellä manageerauspalvelut on EcoRealin suurin yksittäinen palvelu henkilöstömäärältään.

Halu panostaa ja kasvaa manageerauksen rintamalla on ollut selvää jo vuosia. Kasvupotentiaali tunnistettiin varhaisessa vaiheessa palvelun tärkeyden myötä, suurinta kilpailuetua eli ammattitaitoista ja luotettavaa henkilöstöä, unohtamatta. Laajentumista lähdettiin kunnolla tavoittelemaan, kun jatkuvat palvelut asetettiin osaksi vuosien 2021–2025 strategisia tavoitteita.

Vuonna 2022 työn tulos alkoi näkymään ja managerointipalvelut kokivat suuren nousun. Toukokuussa 2022 EcoReal osti teknistä managerointia tarjoavan Gasti Management Oy:n, jonka seurauksena tekninen manageeraus kasvoi heti kahdeksalla uudella managerilla. 1.12.2022 Gasti Management Oy sulautui EcoRealiin, jolloin gastilaisista tuli virallisesti ecorealilaisia. Yrityskaupan jälkeen uusia managereita on aloittanut useita ja koko vuonna managereiden määrä on kasvanut 12 uudella ammattilaisella. Maantieteellisesti kasvua on myös tapahtunut, kun uusia kohteita on saatu muun muassa Oulusta, Turusta sekä Tampereelta.

Uusia asiakkuuksia on tullut koko vuoden aikana hyvään tahtiin, mikä kertoo luottamuksesta palveluhenkiseen ja osaavaan henkilöstöön. Kevään ja syksyn 2022 asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksista huomaa managereiden laadukkaan työn jäljen. Koko vuoden NPS eli suosittelutodennäköisyys oli koko yrityksen keskiarvoltaan ennätyksellisesti yli 50. Jatkuvat palvelut erottuivat osakseen molemmissa kyselyissä, ja esimerkiksi kesän 2022 asiakastyytyväisyyskyselyssä manageerauspalveluiden NPS oli 88. Suurimpia EcoRealin manageerauksen asiakkaita ovat muun muassa Sagax, Ilmarinen, SBB ja JTK. Palveluiden piirissä on tällä hetkellä yhteensä jopa yli kaksi miljoonaa neliömetriä (m²) kiinteistöjä.

Kasvaminen jatkuvien palveluiden saralla ei suinkaan lopu tähän. Heti tammikuusta 2023 alkaen EcoRealin tekniseen managerointiin saadaan jälleen uusia kohteita. Tämän lisäksi Turun suunnilla aloittaa uusi tekninen manageri heti vuodenvaihteessa, jolloin Varsinais-Suomen kiinteistöjä saadaan EcoRealin manageroinnin haltuun. Tulevaisuuden suunnitelmissa on laajentua entisestään myös muihin Suomen kaupunkeihin.

Vuodenvaihteen jälkeen EcoRealin manageeraustiimin kokonaishenkilömäärä tulee olemaan jo 19. Vuosi 2022 oli upea ja kohti uutta vuotta mennään entistä kovemmalla vaihteella.

”Tämän vuoden osalta on ollut hienoa olla osa pätevää ja kokenutta tiimiä. Meillä osaava porukka vastaa ylläpidon johtamisesta mm. logistiikkakiinteistöissä, toimistoissa ja kauppakeskuksissa. Asiakkaat ovat olleet eniten tyytyväisiä tiimin ammattitaitoon. Hyvän asiakastyytyväisyyden päälle on hyvä rakentaa tulevaa vuotta”, kertoo EcoRealin ylläpito ja aluetoimintojen johtaja Jukka Holopainen.

Onnellista ja menestyksekästä Uutta Vuotta 2023!